måndag 10 mars 2014

Uppstart efter förkylningen from Hell.

Efter en härlig söndagsfrukost var det dags att smyga igång träningen igen.
Tog min Silverstålhäst och cyklade till Eriksdalsbadet där jag mötte upp med vännerna J och M som redan låg i bassängen och svischade fram längd efter längd. Tänk om man kunde simma som dom...
 
Jag simmade lugnt och försökte fokusera på tekniken och se om jag kommer ihåg hur man gör när man simmar. Det gjorde jag och det var inte allt för jobbigt men lite flåsigare än normalt. Efter ca 20min simning så var det dags för att träna start från startpall. Perfekt med privatcoach. Först så åkte glasögonen ur sitt läge varje gång jag dök i så att glasögonen fylldes med vatten och jag såg då ingenting. Men sen kom J på att jag kunde ta badmössan en bit över glasögonen och se där nu satt dom perfekt och vi  kunde koncentrera oss på tekniken. Tyckte att det gick ganska bra men mest kommer jag ju att vara nervös för att jag tjuvstartar eller fryser fast på pallen och startar låååångt efter alla andra :-).
 
Efter simningen var det dags för ett par timmars jobb. När jag sen kom hem så hade bästaste sambon lagat middag åt mig!!! Senare på kvällen var det dags för dagens andra simpass, nu med Human Ambiton i Vårby. Så kul att träffa alla igen. Försökte simma lugnt och la mig i den långsamma banan.
Dagens träning var en blandning av fart och teknik. Fick också prova att simma med paddel, det var premiär för mig, synd att man inte får simma med såna i Sundsvall... Jag avbröt träningen enligt plan efter en timme för att inte chocka min kropp med för mycket träning så här efter en lång förkylningsperiod.
 
Och det var nog bra för kvällens planerade simning i Vasalund med HA fick jag ställa in pga halssvid. Förhoppningsvis är det bara trötthet och tävlingsnerver, jag brukar ju bli sjuk veckan innan tävling. Nu närmar sig Master SM med stormsteg och igår fick jag reda på att jag ska förutom mina distanser 1500m, 200m, 100m även ska simma 4 ggr 50m lagkapp frisim. Hoppas mina lagmedlemmar inte blir allt för förtvivlade över att ha en sköldpadda i laget.
 
Nedanstående bilder har Coach Mike tagit.
 
 

                                          Snyggt kort på vännen P och mig. P simmar först.


                                          Bana fyra fokuserar. Jag längst till vänster.


                                                              HA gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar