torsdag 13 mars 2014

Ny bildkavalkad.

Efter en skön sovmorgon där solens strålar som letade sig in i vardagsrummet/sovrummet och väckte mig, åt jag en god frukost, som i och för sig bestod av det jag alltid äter till frukost: gröt.

Jag var i valet och kvalet, långpromenad eller en lugn mtb-cykling. Vaknade i natt och var jätte täppt i näsan och halsen sved lite när jag vaknade. Men efter frukosten var halsontet borta och jag kände mig pigg. Så jag valde att cykla, mycket lugnt. Vad jag glömde bort är att min puls jobbar hårt hur lungt jag än cyklar i skogen.
 Men oj vilket härligt väder, hade 3/4 tightsen, inga handskar eller mössa under hjälmen så skönt.
Hittade fina stigar att cykla på i våra skogar, gick i uppförsbackarna för att vara snäll mot min kropp.
 Vet att jag sagt det förr men säger det igen, jag bor på världens bästa ställe om man ska bo i en storstad. 3 minuter cykling så är jag ute i skogen, 15 minuters cykling så är jag på Söder.

Efter många stopp, var ju tvungen att ta kort ideligen för det var så vackert ute. Så kom jag till Hellasgården där köpte jag mig en kopp kaffe och en chokladboll och satte mig på uteserveringen och njöt av solen.
 Sen gjorde jag ett felval jag bestämde mig för gula slingan som går runt Källtorpssjön, men måste ha förträngt hur kuperad den är och terrängen är mycket svår cyklad för en nybörjare som mig. Så det blev mer en tuff promenad släpandes på en cykel :-) men det är träning det med.
 När jag tillslut blöt, geggig och trött kom tillbaks till Hellasgården så cyklade jag hemåt igen.
En och en halv timmes härlig cykling men tyvärr har jag känt mig lite småhängig resten av eftermiddagen och kvällen, jag borde nog ha nöjt mig med en långpromenad.
 Hoppas att en natt med god sömn råder bot på det, denna förkylning var brutal, över två veckor av snorande...

Nu är väskan packad inför Sundsvalls äventyret som börjar imorgon. Kl 10:00 går Neptunbussen från Söder, med på bussen är Coach Mike, som har hårdsatsat inför Masters SM, perfekt då kan jag bombardera honom med frågor inför tävlingen ;-). Så håll tummarna för mig i helgen!


 
Så fint i skogen.


                                                                    Söderbysjön
                                                           


                                                            Gofika i Hellas


                                                       Skönt med bara ben.


                                      Om drygt två månader simmar jag här. Längtar ihjäl mig.


                                             Gula slingan var tuff men med vacker utsikt.



                                                                 Lycklig cyklist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar