tisdag 18 mars 2014

Masters SM - the Story, del två

Efter att ha sovit gott i mitt mysiga vindsrum på hotellet intog jag en härlig frukost, älskar frukostbuffèer! Tur att det var många timmar kvar tills det var dags för mig att simma annars hade jag nog sjunkit till botten.
Det var ganska så skönt att ta det lugnt på morgonen medans de flesta hade åkt tidigt till simhallen.
 Jag promenerade till hallen, solen sken men det var en ganska så kall vind.

                                                                     Himlabadet

Jag skulle inte simma förrän på eftermiddagen så jag kunde nu i lugn och ro titta på de andra grenarna.
Fjärilssim vad det är vackert!
 Såg Mats en av mina tränare tävla, oj vilka armtag han har, skulle väl behöva göra en hel hoper på ett av hans armtag.
 Så häftigt med Masters SM som har ett ålderspann på ca 20 upp till 87. Och oj vad snabba vissa av de äldre är eller rättare sagt de flesta av dom. På land kan de ibland behöva en hjälpande hand, t.ex fram till prispallen men i vattnet svischar de fram. Häftigt och ger hopp om framtiden för mig, jag har ju förhoppningsvis 40 år till på mig att bli en duktig simmare.

Vid tolv tiden gick jag till hotellet och åt en god fisklunch för att sen när de flesta simmarna hade lämnat hallen för lunch återvända för att få värma upp i lugn och ro.
Oj oj vad min kropp var trött efter gårdagens 1500m, axlarna ömmade rejält. Men efter 20min simning började det kännas bättre.
Idag skulle jag simma 200m frisim först och efter det 50m lagkapp.
Fasade för att simma 200m det är ju en kort distans men samtidigt lång, då man måste köra på hög fart men samtidigt hushålla med krafterna. Min plan var att dela upp loppet i fyra 50:or där varje 50:a skulle gå fortare.

Så hur gick det då? Jo åt fanders, jag öppnade alldeles för hårt och tvärdog den sista längden och trodde att funktionärerna skulle behöva agera livräddare. Men hör och häpna jag kom inte sist.
Men besviken och arg var jag. Slängde badmössan i golvet när jag kom upp ur bassängen och satt och surade. Hoppades att ingen skulle komma fram till mig för då skulle tårarna komma. Damen som var långsammare än mig kom fram och sa glatt "men vi kom i mål i vilket fall", jag försökte se glad ut och krystade fram ett ja.
4:08:73 blev min tid en halv minut långsammare än jag hade hoppats på. Men det var kanske inte så konstigt att det gick som det gick eftersom min kropp var så trött. Sen handlar det ju om att lära sig disponera loppen precis som i löpning.

Efter att ha bastat lite och tittat på grenarna som var innan lagkappen så var det till att tagga om, 4ggr 50m stod på programmet, jag skulle ta tredje sträckan.
Starten gick bra och jag simmade så fort jag kunde, eldade på allt jag hade och lite till. Snabbt gick det så nu klev jag jätte nöjd upp ur bassängen. Så snabbt har jag aldrig simmat 50 meter, 44:71 blev tiden.

 Skönt att kunna lämna simhallen nöjd och glad. Vi kom hem sent till hotellet, ca 20:00 bara för att byta om och sen åka till kamratfesten som anordnas vid varje masters sm. En trevlig tillställning med god mat, men tyvärr var jag alldeles för trött och hade nog helst stannat på hotellet. Jag och min vän J gick hem när vi ätit upp då ögonen gick i kors.
Kraschlandade i sängen sen för att få viktig sömn inför den avslutande simningen på söndagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar