fredag 21 mars 2014

Masters SM - the Story. The End

Så då ska vi knyta ihop säcken.
Vaknade långt före väckarklockan ringde. Jag åt frukost med J och M. Åt så att magen stod åt fyra håll. Vi tog en skön promenad till simhallen för att kunna simma in i lugn och ro.  Tur att det var någon timme kvar tills min start,  frukosten låg tung i magen. Körde några starter, lite teknikövningar så som Catch-up, dragkedja och Demonte. Lite fart partier hanns också med.

Efter Insimmet försökte jag ta det lugnt.  Jag var så himla nervös,  värsta gången på hela helgen.  På
 1 1/2 h hann jag nog besöka toaletten upp emot 10 ggr....
Jag tror att nervositeten handlade om att jag så väldigt gärna ville lyckas med 100m så att jag kunde åka hem med en bra känsla från helgen.
 Men lyckades nog inte att ta det så lugnt då coach  Mike sa åt mig att lämna den varma simhallen och gå ut i foajén och ta det lugnt. Där la jag mig i en soffa och samlade ihop mig. Sa strängt till mig själv " hur svårt kan det va"!

Och så svårt var det ju inte :-). Fick till en hyfsad start och simmade på i en bra fart som inte var allt för ansträngande. Lyckades hålla planen och ökade farten på varje längd. Blev sjukt trött när det var ca 15m kvar men körde mitt lilla mantra " teknik, teknik" och tog mig i mål drygt nio sekunder snabbare än min anmälningstid. 1:40:88 min. Så himla nöjd.

Sen kollade jag när coach Daniel simmade ryggsim. Så imponerande!!

Såg också när Frölander slog världsrekord på 50 m fjäril. Han var så snabb så han fastnade inte på bild.


Här har coach Mike summerat helgen: http://www.humanambition.se/?p=6810

En toppen helg och jag längtar redan till nästa års Masters SM.
                               THE END

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar