fredag 28 mars 2014

A trip down Memory Lane

En solig fredag väntade och jag åkte till jobbet i löparkläder då vi skulle ut och springa första lektionen. Det blev långsamma men ljuvliga fyra kilometer längs Norrviken.
Sen hade jag på mig löparkläderna resten av dagen, perfekt jobb jag har som kan gå klädd så.
 Slutade som vanligt på fredagar kl 13:45, planen var egentligen att jogga till Ulriksdal och därifrån ta pendeltåget. Den vägen är sååå tråkig och jag fick snilleblixten att springa ut på Järva fältet som ligger knappt en kilometer från jobbet.

Och det var så rätt. Solen värmde gott och naturen var så vacker. Det blev många fotostopp.
Benen kändes pigga och det blev aldrig jobbigt. Glädjande var att jag inte hade någon som helst känning i vad eller hälsena.
 Sprang till Akalla där jag sprang på gatan där jag bodde som barn.

Avslutade passet med att ta ett varv på Akalla torg för att få ihop 10km, behöver jag säga att folk tittade på mig.


                                            Järvafältet, där har jag vistats mycket som barn


                                                 Ett stopp hos mina favorit kossor


                                                            Runner`s high


                            Gatan där jag växte upp, många landhockeymatcher har spelats här.


                                           Min gamla högstadieskola som nu är omdöpt

                                          
                                      Här gick jag i låg och mellanstadiet, även den omdöpt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar