lördag 29 mars 2014

Lovsång till Skywalker och livet!

Känner mig lite nykär! Min drömprins är snabb som attan, följsam, lyder mig blint, gnäller inte, en aningens hård mellan benen, ja han har allt som jag kan önska mig. Scott i all ära men han bleknar i jämförelse med Skywalker. Det var vår premiär tur för i år och känslan mellan oss fanns kvar. Så himla kul att cykla. Att sen bästaste sambon var med på turen var pricken över i:et.
 
 Invigde mina nya triathlon tights från Arena.
De sitter perfekt men fick lite skav i ljumsken, det är går nog över efter ett par turer.
Södertörn visade sig från sin bästa sida med sol, värme och inte allt för stark vind även om vi hade motvind på vägen ut mot Torö. Cykelbenen har inte riktigt vaknat ännu och uppförsbackarna var jobbiga. Vi fikade i Ösmo redan efter 50min, cykling gör mig hungrigare än någon annan aktivitet.

 
 
Vi fortsatte sen vidare mot Torö. Det är så vackert där så man tappar nästan andan.
 






När vi kom längst ut på Torö kollade vi till förödelsen efter branden på restaurangen där vi brukar fika. Endast toaletten är kvar.....
 
                                         Vart ska man nu fika....bekymrad cyklist.

När vi cyklade hemåt så hörde vi knak och brak i skogen vi hade lyckats skrämma en älg som antagligen var på väg  att gå över vägen men som ångrade sig när han såg två konstiga varelser närma sig och kastade sig tillbaks in i skogen. Ett mäktigt och annorlunda möte.
Livet är allt bra härligt. Njöt i fulla drag idag även om det bitvis var jobbigt att cykla. Fast vi hade medvind på vägen hemåt och i vissa partier flög vi nästan fram, vilken frihetskänsla.

Imorgon ska Skywalker plockas itu och paketeras in i cykelväskan för på tisdag så bär det äntligen av mot Playitas och där ska det cyklas.

8,6 mil cykling på 3,5 tim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar