måndag 24 mars 2014

Härliga måndag

Dagens motionerande bestod av 20 minuters spinning med eleverna på jobbet, blev lite kortare än vanligt då det tog lite tid att hjälpa alla med inställningarna av cyklarna. Men så lyxigt att kunna träna på jobbet i så trevligt sällskap.

Efter jobbet bytte jag om till löparkläder och hade simgrejer packade i bästaste löparryggan. Så jag sprang till pendeltågsstationen och åkte in till Eriksdalsbadet.
Tredje dagen dagen i rad med simning och det kändes. Hade ont i ena överarmen och kände mig allmänt sliten, så det blev 2100 lugna meter.

Började prata med en man som simmade i min bana och vi tog en fika efteråt, han var nyfiken på min träning och verkade gärna vilja simma ihop.
Att jag har så svårt att komma ihåg att jag har sagt att jag inte ska äta några sötsaker i veckorna.... Åt världens största chokladboll till fikat. Så egentligen hade jag väl behövt springa till Kina eller så men nu blev det bara dryga sju kilometer. Kände mig trött nu med och chokladbollen skumpade i magen. Sprang längs Norra Hammarby hamnen över Danvikstull till Sjöstaden längs med bryggorna där och sen till Hammarbybacken och vidare hemåt.


                                                
                                                             Eriksdalsbadet i vårljuset

                                                       
                                                                    Årstaviken

 
                                                                    Sjöstaden

 
Onyttigt men snuskigt gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar