lördag 22 mars 2014

Sim,löp och cykelmeck

Vaknade av att väckarklockan ringde kl 05:35, simning med Human Ambition stod på programmet.
Tänk vad mycket lättare det är att gå upp när det är ljust ute. Efter en mysig frukost med sambon bar det av mot Vårby. Idag hade vi en vikarie, Collin, det var första gången jag hade honom som tränare. Det blev ett bra pass med både teknik och fart. Riktigt jobbigt. Delade bana med vännen A och vi peppade varandra bra. Simningen kändes rikigt bra, det känns som om jag fått en nytändning efter förra helgens tävling.

Dagens pass såg ut så här:

                                             Fast jag hann inte med alla repetitioner.

Sen fortsatte dagen med lite jobb. Efter jobbet joggade jag hem i bra fart 6km på 33:10.
Helt slut när jag kom hem, hade lite jobbigt med andningen under passet och lunchen guppade i magen.



Fin kväll i Sjöstaden.
 
Finaste sambon hade maten på bordet när jag kom hem så det var bara att sätta sig och äta en god lördagsmiddag. Lyxigt. Sen blev det till att mecka cykel. Var tvungen att byta däck och fixa till racern inför årets premiärtur i morgon. Tänkte att det är dags för Scott att få lufta sig lite, det var ju länge sen vi var tillsammans och han känner sig lite utanför nu när Skywalker har kommit in i mitt liv. Man måste vårda sina relationer.
 

Cykelverkstad i Björkhagen.
 
Säsongens första kedjeavtryck. Orutinerat att duscha innan cykelmeckandet, var rätt så oljig efteråt.
                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar