lördag 7 juni 2014

Kvalitetscykling och brickpass

Idag fick Scott komma ut ur lägenheten. Undrar om det var Scott som fixade punka på Skywalker i natt?
Jerry och jag skulle ut på ett cykelpass i morse, när vi skulle iväg upptäckte jag att jag inte hade någon luft i bakdäcket på Skywalker. Punka. Föga oväntat då jag hade ett mycket slitet däck på i väntan på att de nya däcken skulle komma med posten. Men det sänkte mitt humör rejält.
Surade och funderade på att ta en löptur istället. Jerry föreslog att jag skulle ta Scott i stället. Nä sa jag det går så långsamt.
Men ändrade mig som tur var. Vi cyklade mot Jerrys intervallslinga i Tyresö för lite backintervaller.
Scott visade sig vara perfekt för ändamålet. Scott får bli min intervallkompis hädan efter. Liten, rapp och snabb.
Körde fyra varv och ett femte åt fel håll. Kände mig stark och körde på stora klingan hela tiden.
När vi var klara cyklade vi till Ältavägen och mot Hellas. När cykelvägen tar slut på höger sida och man måste byta till vänster sida så startade Jerry om sin klocka för att köra fyra minuters intervaller. Jag fortsatte bara men nu med siktet inställt på att cykla så fort jag bara kunde. Tryckte i rejält och krigade på tunga växlar uppför backarna. Vände efter att ha cyklat uppför backen som är efter gratisparkeringen i Hellas och cyklade sen tillbaka. Denna vända gjordes två gånger och jag kom upp i över 29km/h tempo. Mot slutet mådde jag nästan illa av ansträngningen.

När vi var klara där cyklade vi hemåt även nu tryckte jag i bra i uppförsbackarna. Tänk i bland är det nästan bra att vara på lite dåligt humör, det ger bränsle åt att köra sk...ten ur sig.
52km blev det sammanlagt, tid 2 timmar.

Vid hemkomst bytte vi om till löparskor och tog en löpsväng på fem kilometer. Ner till fina Söderbysjön och sen förbi golfbanan, Bjökhagens utegym och sen hemåt. 5,05km på 28:06 min.
Nyttigt detta med brickpass. Flera sådana måste det bli.

Meningen var att vi skulle iväg och simma i Hellas senare på kvällen men jag var frusen och trött så det blev en lång kvällspromenad istället. Imorgon blir det morgonsim med efterföljande frukost på bryggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar