torsdag 26 juni 2014

En spontan onsdagsmara.

Hade en ledig dag och kände för att ta en jogg utan plan och mål. Sprang iväg utan vätska och energi med mig. Tänkte att det löser sig på vägen om det blir en lång runda. Sprang ut i våra motionsspår och hamnade vid Hammarbybacken.
 
Gick uppför branten under liften två gånger och sprang nedför grusvägen som går längs med berget.
                                                     

Tjusig utsikt.
 Efter bergsbestigningen så var jag lunch hungrig och benen styrde mot Sjöstaden, Danvikstull och mot McDonalds Slussen där jag åt lunch. Tänkte sen att det kunde vara kul att springa lite på Djurgården. På vägen dit sprang jag även runt Skeppsholmen och Kastellholmen.

Många fotostopp blev det, lika bra att leka löpande turist.

Vy från Skeppsholmen.


Här tränade jag och Pia swimrun för en vecka sen, nu nöjde jag mig med spring.

 Efter ytterligare trygt en timmas löpning började jag bli jätte törstig och fick stanna till på Bockholmens café för en glass och vatten.


Jobbiga minnen från Sthlm marathon dök upp här. Oj vad trött jag var vid just den här jobbiga biten på maran.


  

Laddad med lite ny energi sprang jag tillbaks mot Söder. Vid Johanneshovsbron stötte jag ihop med Jerry som var på väg mot gymmet. Beslöt mig för att förlänga rundan genom att springa via Sjöstaden hem. Fick iden att springa mara distansen.
Det lyckades bra.
Vid min dörr stod Garmin på 42,2 på 4:26 timmar. En bra onsdagsjogg fick jag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar