tisdag 10 juni 2014

Sickla Swimrun

Pia och jag hade bestämt att vi skulle prova att köra Järla swimrun. Det var samling nedanför Hammarbybacken och jag bestämde mig för att springa dit i våtdräkten för att slippa ha med mig ombyteskläder då det inte finns någonstans att låsa in dom. Så jag sprang över Nytorpsgärde och Hammarbyhöjden i våtdräkt, dock inte helt uppdragen. Fick lite konstiga blickar....
Men det tar nog inte allt för lång tid innan det är lika normalt som en vanlig löpare. Vi var ca 15 styckna som kom till tränings swimrunet. Riktigt avslappnat och trevligt. Ingen tidtagning inga nummerlappar. Första varvet fick vi guidning runt och sen körde man de resterande i sin egen takt. Vi fick problem med Pias dolme redan när vi skulle i vattnet första gången. Men det var den enda "incidenten" sen fungrade allt perfekt. Varmt och skönt i vattnet, ca 20 grader. Korta sim och löpsträckor. En väldigt bra bana för nybörjare. På torsdag kör vi Hellas swimrun som generalrepetion innan Sthlm swimrun på lördag. 


Försökte se lite skräckinjagande ut för att skrämma slag på Björkhagen. Misslyckades lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar