söndag 22 juni 2014

Beach2beach


Så var det återigen dags för race. Min andra swimruntävling, nu med Tanja som lagkamrat.
Sju lag anmälda, där de flesta kände varandra. Skön familjär stämning i Grisslinge havsbad där starten var. Det var 14 grader kallt i vattnet och ett väldigt växlande väder med regn, sol och hagel (men som tur var kom haglet när vi var i mål). Den första simningen var på 1500m enligt arrangören men den var längre ca 1670m. Det gick riktigt bra att simma. Ångloket Tanja tuffade på och jag hängde med där bak. Inget ont i axeln vilket känns lovande. Frös gjorde jag förstås men inte allt för mycket. Fast det var svårt att knyta skon senare med stelfrusna händer.
Trixig terräng bjöds det på och många hala klippor. Vidunderlig utsikt över Värmdö skärgård. Tyvärr var banan sparsamt markerad så vi sprang fel tre gånger, den sista gången var det riktigt eländigt och vi sprang många extra meter där. Skulle gissa på två kilometer. Sprang fram och tillbaka innan vi tillslut såg markeringen i marken. Då var vårt humör inte helt på topp men det vände när vi hittade rätt. Det blev långsam löpning pga att vi letade snitslar så mycket. Det var första året som tävlingen arrangerades så det var väl en av barnsjukdomarna.
Vi nådde målet ca en timme efter de andra lagen, trötta i huvudet och törstiga. Men benen hade kunnat springa mera. Skön känsla och härligt att vi hittade till målet :-).
Så kul att tävla med Tanja. Tänk vilken tur jag har som har två tjejer att köra swimrun med, Pia och Tanja.
En sak som kan låta märklig men som jag är mycket nöjd med är att jag äntligen efter många många försök sen jag började med utesim är att jag lyckades kissa i våtdräkten medans jag simmade. Det är mycket tidssparande på en Ironman t.ex. Slippa uppsöka en bajamaja det första man gör innan det är dags för cykling.
Nu är det tävlings fritt i två veckor sen väntar Vansbrosimmet. Så nu ska jag se till att min axel orkar tre kilometer simning.


Före start pigga och förväntansfulla.

Trötta i huvudet och törstiga spurtade vi i mål. En timme efter de andra lagen.
 Filmat av Coach Mikael Rosén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar