måndag 30 juni 2014

Kallt som f..n!

Efter en hel helg utan träning tog jag mig till Hellas för lite sim med HA, den sista på obestämd tid. Kommer inte att träna med det härliga gänget i höst då jag ska börja studera och kommer att tillbringa en hel del tid i Linköping och dessutom vara en "fattig student".

Det var kyligt i luften och ännu kyligare i vattnet. Glömde ta astmasprayen och det blev då lite mer tungandat.
Vi övade drafting och navigering men efter en halvtimme kände jag mig som en djupfryst fiskpinne och beslöt att det fick vara nog för idag med självplågerier.

Det kan bli nya självplågerier på lördag när vi ska simma Vansbrosimmet. Detta har jag kopierat från Vansbrosimmets hemsida:
vansbrosimningen
Lufttemp: 12.6°
Vattentemp: 12.5°
 
Men det finns hopp då det ska bli varmt i luften de närmaste dagarna. Och letar sig vatten temperaturen upp över 14 grader så körs tävlingen som planerat annars så kortas den ned.
Vi får hålla tummar och tår för att det blir varmare, annars får man simma fort för att hålla värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar