torsdag 3 juli 2014

Gnällig kropp och cykling i våtdräkt.

 I tisdags gav jag mig iväg på en jogg efter jobbet. Det gillade min kropp inte den ville nog hellre tillbringa tid i bastun som jag som tur var satte på innan jag joggade iväg från jobbet.
 Sprang iväg mot Järvafältet med föresatts att springa ca 10km med några fartökningar men det var trögt och gjorde ont i knät och en häl. Kroppen svarade inte alls. När sen himlen öppnade sig och det formligen öste ner sprang jag tillbaks till jobbet och mös i bastun istället.
 Dryga fem kilometer fick jag in på kontot i varje fall.

Igår onsdag besökte vi Farstbadet för att prova deras gym. Fräscht och de hade de maskiner som behövs.

Idag startade jag dagen med en morgonjogg ned till Söderbysjön. Det var på vippen att jag inte orkade upp men väl ute ångrade jag det inte även om kroppen var trött. Solen sken och det luktade sommar.
Dryga fem kilometer med en snitt på 5:38 min/km.
Ikväll var det bestämt att Jerry och jag skulle simma i Sicklasjön. Jag var trött och frusen när jag kom hem och tur att jag har Jerry annars hade jag hamnat i soffan.
 För att slippa frysa när jag skulle byta om satte jag på mig våtdräkten hemma, jag jag drog den bara upp till midjan. Det var nog en annorlunda syn att se en cyklist gummiklädd på benen. Annorlunda cykelkänsla kan man säga.

Sicklasjön är något varmare än Källtorpssjön och jag frös inte. De första 600m gick bra men sen blev jag trött. Känner av axeln lite även om det inte direkt gör ont.
Väldigt närgångna änder, en simmade fram till mig och var väl inte mer än 30cm ifrån mig.

Detta blev en vecka med korta pass. Min kropp kanske signalerar att den vill ta det lite lugnt ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar