söndag 8 juni 2014

Härliga Söndag.

Oj vilken dag. Den började med en härlig simtur i Källtorpssjön medans det ännu var lugnt i Hellas.
Sjön låg spegelblank och solen sken. Magiskt, så borde alla dagar börja. Simmade med Jerry och en kompis från HA.
Vågade mig på ett varv på seedingbanan och sen ett varv runt liksundet och bojen. Distansrekord i OW i år. Kände av axeln lite grann men helt okej. Känns även som om orken börjar komma tillbaka. Simmade seedingvarvet med fenor. Efter simmet njöt vi av solen och frukost på bryggan.

 När vi hade cyklat hem igen så var jag lite sugen på att cykla med MTBn i skogen, men jag kände mig trött och lite sliten. Så vi tog en promenad i solen ner till Sickla och åt lunch på en Thairestaurang vid kajen.


Senare på kvällen kom min kompis Pia hem till oss. Pia och jag ska köra Sthlm Swimrun ihop och vi ville springa lite terränglöpning för att få in lite känsla inför tävlingen nästa helg. Min dotter Olivia hängde också med. Som vanligt stortrivdes jag i skogen. Känns som om jag skulle kunna springa hur länge som helst. Det var varmt och lite kvavt och vi svettades rejält. Blev även inslag av bergsklättring när stigarna tog slut. Jag verkligen älskar vårt Björkhagen, så lyxigt att ha 500m ut till Nackareservatet. En härlig helg är nu till ända och en ny spännande vecka börjar. Veckan då jag ska få besked om jag kommer in på en utbildning som jag har sökt.
Söderbysjön, kort taget från SUM bron som jag kallar den, bilden tagen vid ett tidigare tillfälle.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar