torsdag 29 maj 2014

Swimrun

Igår körde jag swimrun träning i ett kallt Hellas med P&B. Löpningen kändes bra men borde klippa av ben och armar på min våtdräkt men då har jag ju ingen i Boulder...
Om det blir jätte varmt på loppdagen den 14 juni kommer jag att flyta bort och svimma av värme slag. Men igår behövde jag inte oroa mig för det då det var kallt i både luften och vattnet.
Simningen kändes tung antagligen för att jag hela tiden hamnade på efterkälken, ett snöre mellan oss är ett måste. P får dra mig i vattnet och jag henne på löpningen. När vi var klara så var jag iskall om händer och fötter. Trots en cykeltur hem var fötterna fortfarande lite avdomnade. Värme kom tillbaka.
På lördag står Stockholm marathon på agendan. Är superladdad och vilan inför det är inledd. På lördag ska jag stå och studsa av löplust på startlinjen. SUB 4 timmar är mitt högt satta mål. Vågar man inte så vinner man inte eller hur nu talesättet lyder.

Ikväll anmälde jag mig och Tanja till Beach2beach den 22 juni. Ska bli så spännande, hoppas nu att tävlingen blir av det var tydligen tunt med anmälda lag. Vårt lag heter The Gummihearts.

Idag var det som sagt vila och den spenderades med mina underbara systersöner i Torshälla. Bus i skogen stod på schemat och det var hur härligt som helst. De är så söta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar