onsdag 21 maj 2014

96 km cykling med tung cykeln.



Idag tog jag min Mtb cykel med däck anpassade för skogen, för att cykla till jobbet i Häggvik.
Var lite orolig för att det skulle bli fruktansvärt tungt men det gick över förväntan bra, kanske berodde det på det vackra vädret.
 
Att jag tog MTBn berodde på att jag tillsammans med två kollegor skulle ta ett cykelpass när vi hade lite tid innan ett möte- Vi skulle cykla förbi cykelaffären i Upplands Väsby där jag köpte cykeln för att kolla upp en grej som är trasig på cykeln.
Ena kollegan cyklade på racer och den andra på en bra hybrid, båda satt fast i pedalerna vilket jag inte gjorde. Gissa vem som fick slita hund för att hänga med??
Herregud vad jag fick jobba, vevade på som besatt men tappade ändå kontakten emellanåt.
Trött nådde jag till slut Upplands Väsby, tyvärr måste jag tillbaka med cykeln om någon vecka då de var tvungen att beställa en reservdel. Snabbingarna fick cykla iväg medans min cykel undersöktes.
Det var jobbigt att komma igång igen efter stoppet men jag bet ihop och kom in på mötet svettig och dan.
 
Insåg att jag inte skulle orka springa mina planerade intervaller ikväll ( om jag misslyckas på maran om en och en halv vecka så kan jag skylla på att jag hoppade över dessa intervaller) och beslöt mig för att även cykla hem. Så efter mötet gränslade jag cykeln igen och cyklade nu på mycket trötta ben hem. Tog en omväg hem då det inte gick att cykla längs Årstaviken där det vimlade av löpare och flanörer.
 
Trött och svettig kom jag hem och duschen var skön och gröten himelskt god.
Dagens cykling:
 
Till jobbet: 24,62 km
Cykling med kollegor: 38,92 km
Hem från jobbet: 27,09 km
 

Årstabron en härlig försommar morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar