tisdag 20 maj 2014

Utebad och styrka.

Precis som förra tisdagen så gymmade jag på lunchen. Ett bra koncept, men lite svårt att låta bli att svettas :-).
Värmde upp med roddmaskinen för att sen köra situps med 10 kg tyngd varvat med rygglyft med 10 kilos tyngd. Sen körde jag övningar för axlarna varvat med sidorygglyft med 10kg tyngd. Avslutade träningen med liggande rodd. Ett bra pass.

Efter jobbet så var det dags för det efterlängtade simpasset i utebassängen på Eriksdahlsbadet som öppnade igår.
Vilken härlig känsla att barfota gå över stenplattorna och gräsmattan för att sen glida ner i bassängen. Det är sommar det!!! Det var lugnt i bassängen vi var bara tre i min bana. Axeln skötte sig bra idag igen, så skönt. Hoppas, hoppas det håller i sig och att jag snart kan simma för fullt igen. Nöjde mig med 1000m idag igen för att börja lugnt så att axeln inte blir sur. Det som var lite tråkigt idag var att jag var väldigt stel i vänster nacke och hade svårt att andas åt det hållet. Alltid är det något...
Avslutade passet med 300m där jag körde varannan längd rygg och varannan demont.
Efteråt bastade jag länge, så härligt att inte känna stress utan bara njuta av värmen.

Nu har jag pumpat min MTB cykel, lagt fram cykelkläder ( ibland känns det som att det är det enda jag gör, att packa träningsgrejor )för imorgon ska jag cykla till jobbet och senare ta mig till Upplands Väsby till cykelaffären för att få hjälp med en grej på cykeln som inte fungerar som den ska.

Här hoppas jag tillbringa en del tid i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar