söndag 25 maj 2014

Härliga helg!!!! Känsliga läsare varnas :-).

                        
 
Vilken helg!!!
Ljuvligt väder, toppen bra träningspass med härliga vänner. Vill inte att helgen ska ta slut!!!
Tur att jag bara har tre dagar att jobba denna vecka.
Börjde helgen med en vilodag på fredagen, (jobbade 13 timmar visserligen).
Vaknade tidigt på lördagen och hade en lång skön frukost med sambon innan vi gjorde i ordning oss för långcykling ut mot Ösmo med vår kompis Johan. Det var riktigt kul att cykla och benen hyfast pigga. Så skönt att kunna cykla i linne och känna varma vindar mot huden.
Vi cyklade via Tyresö och Årsta havsbad ut mot Ösmo där vi åt på Ösmo handelsträdgård. De serverar en härlig vegetarisk buffè. Förra gången vi åt där så åt vi alldeles för mycket och nu tänkte jag inte göra om det..
Men det var ju så gott och jag var såååå hungrig. Så jag misslyckades med att inte äta så mycket.
Efter lunchstoppet så var det jobbigt att starta igen, speciellt som det startar med en backe.
Lunchen åkte upp och ner, nu ska känsliga läsare blunda, till slut så åkte maten upp och ut. Tur att Jerry inte låg allt för nära bakom mig.....
Det tog en timma innan det kändes helt okej igen, jobbigt att ligga i tempoställning med magen fullproppad med mat.
Har lärt mig läxan nu hoppas jag.
11,4 mil cyklade vi.
 
Väl hemma så packade vi snabbt ihop våra våtdräkter och cyklade iväg till Hellas där vi simmade en sväng. Knappt en kilometer. En härlig eftermiddag vid Källtorpssjön.
 
På kvällen var jag över till min simtränare Micke för att ha en kombinerad kick-of inför sommarsimningen och fira hans 40 årsdag. Blev en mycket lyckad tillställning med massa härlig triathlon och simprat.
 
Ikväll så har Pia, som jag ska köra Sthlm Swimrun med, och jag kört vårt första swimrun träningspass ihop.
Det var hur kul som helst och jag kände inte av axeln någonting trots att vi simmade mer än sprang.
Vi hade en riktigt lång simsträcka och ett par korta, och det känns som simformen ligger där och lurar och väntar på att kunna ploppa upp så fort axeln är helt bra. Tyvärr så hade jag lite ont efteråt. Så nu blir det simvila tills på onsdag då Pia och jag ska träna igen.
Känns lugnt nu inför vår tävling, vi kommer att klara det och vårt enda mål är att ha kul.
 
 
Cykelparkering vid Ösmo handelsträdgård och det var innan det kom en stor grupp med cyklister.
                                                       
Bild på Tanja och mig från torsdagens simning, vi kunde inte lägga ut den på nätet innan då vi gjorde ett födelsedagskort till Micke av den. Ser helt kocko ut men det bjuder jag på.

Pia och jag tog ett dopp utan våtdräkt efter vår swimrun träning ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar