måndag 12 maj 2014

Vrooom!

Idag var det dags för klubbens pricka tiden tävling. En tävling där man ska gissa sin tid på en bana där man vet längden och om man är bekant med området så känner man till hur banan går. Man gissar sin tid och springer sen utan klocka och ska komma så nära sin angivna tid som möjligt.

Min sambo brukar vara grym på att komma nära sin tid medans jag brukar ange en för snäll tid och är således för snabb.

Idag skulle milen i Rudan springas, en kuperad knapp mil. Angav tiden 1:02:10 pga alla backar.
Men det sket sig grundligt, kom i mål över tio minuter för snabb. Så kul att min löpform är så bra. Oj tror jag skrev det i inlägget igår. Kände inte av att jag sprang både fort och långt igår.

Nu leker jag lite med tanken att försöka sätta PB på maran den 31/5. I teorin borde det gå men hur det blir i praktiken återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar