söndag 4 maj 2014

Personbästa, kameler och rådjur.

 
 
Igår sprang jag Älta sjön runt! Det skulle springas fort och jag var nervös. Jag hade anlitat min vän Daniel för att se till att jag inte tappade farten eller fegade ur. Det lyckades han bra med för jag persade med nästan fyra minuter och kom på tionde plats utav 78 startande i damklassen på 7km. Min bästa placering hittills och min absolut snabbaste löpning någonsin. Snittade 4:54 min/km. Fortfarande förvånad över hur bra det gick. Vi öppnade hårt och jag trodde att jag skulle få betala dyrt för det senare, men vågar man inget så vinner man inget..

Så första kilometern gick i 4:48 fart och de följande fyra km gick runt 5 min fart och sen avslutade vi med två snabba kilometrar där den sista gick i 4:41 fart. Spurtade om en tjej på målrakan. Mådde illa den sista kilometern men tänkte att ju snabbare jag tar mig i mål desto snabbare är det över. Skönt nog försvann illamåendet när min andhämtning som varit hög hela tiden lugnat sig.
Min sambo sprang mycket bra och kom på sjunde plats i 13,3km klassen inte illa knappa två veckor efter Boston marathon.
 
Imorse sprang jag en tidig jogg i våra spår och ned till Söderbysjön. En mycket vacker morgon, kylig med massa sol. Mötte ett rådjur som var orädd av sig, vi stod och tittade på varandra ett tag.
 
Ett litet simpass med massa demont och benspark fick avsluta denna helg.
 
Jag har varit dålig på att uppdatera på sistone vilket beror på min onda axel som även bråkar om jag sitter för mycket vid datorn.
 
Inte visste jag att jag var "omslagsflicka" på Ältasjön runts affisch.
Vi såg affischen i Hellas idag.
Ett av djuren som jag mötte på min morgonjogg imorse.
Fin vy under vår långpromenad idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar