måndag 19 maj 2014

Helgen och härlig spring efter jobbet.

I lördags kom vi iväg tidigt för att hinna springa lite innan samlingen vid Hellas med vår klubb.
En underbar morgon och Söderbysjön var magisk som vanligt.

Bild tagen vid ett tidigare tillfälle
Vi skulle samlas för att först träna lite man kunde välja mellan skogslöpning, MTB och rullskidor. Vi valde löpning såklart, efter det skulle klubben bjuda på lunch i världshuset. Men jag ville få till 30 km som ett sista långpass innan maran om två veckor så när vi kom till Hellas hade vi redan sprungit 12km. Vi fick då reda på att det vankades två timmar skogslöpning längre än vi väntat oss.
Fick ganska omgående släppa iväg våra trailälskande klubbkompisar då jag inte kunde hålla samma tempo. Tanken var att vi skulle springa till Solsida men vi sprang lite fel och råkade komma tillbaks till Hellas. Men det gjorde ingenting vi sprang lite på milspåret och gula spåret och nöjde oss med 26 km.
Tevlig lunch med efter följande möte avslutade träningsdagen.
 
I söndags simmade jag 1000m frisim med fenor. Helt utan smärta, så skönt, finns hopp om Sthlm Swimrun nu. Räknar med att starta.
 
Idag så har jag och min snabbfotade kollega Markus sprungit från jobbet i Häggvik till Gärdet, 20km blev det. Ett toppen trevligt pass som mestadels gick längs med vattnet. Så fint och perfekt luft efter allt regn.
Trevligt att springa med sällskap och få prata löpning och andra viktiga frågor i livet. Ett perfekt sätt att lära känna varandra lite bättre.
Blev ett varierat pass med asflat, grus och trixig terräng.
 
Glad löpare vid Edsviken.   Foto Markus
Imorgon ska jag nog simma lite igen och hoppas att axeln fortfarande sköter sig. Ser fram emot att simma i utebadet på Eriksdalsbadet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar