fredag 16 maj 2014

Fredagsmys de lux

Soligt och varmt, som gjort för en cykeltur med Skywalker och i bästaste sällskapet av Jerry.


Vi tog Årsta havsbads rundan. Första cykeltur för i år på svensk mark med shorts och t-shirt. Som vi har längtat.
Benen kändes inledningsvis lite trötta efter förmiddagens backpass på löpbandet. Jerry hade pigga ben och cyklade visslandes uppför backarna där jag slet..
Ena knät gjorde också ont mest hela tiden, fast bara lite det irriterade mest. Det är så märkligt hur mkt energi jag kräver under cykling, blir hungrig direkt. Tog en gel efter ca 2,5 mil för att behöva fylla på med en bar efter knappa 5 mil. Men kände mig vrålhungrig ändå, så vi åt middag i Vendelsö på vägen hem.
Middagen slukades i ett nafs.
 
Däcket som jag bytte härom kvällen satt också kvar till min stora lättnad. Det var ju första gången jag bytte däck på Skywalker som har slanglösa däck. Hade en inre bild av hur däcket åker av i en kurva......
Nu väntar en god natts sömn och imorgon blir det ett tidigt långpass.
 
Här har jag tänkt ta kort flera gånger , äntligen bjöds det på ett bra tillfälle.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar