måndag 17 februari 2014

På G igen

Nu är jag på gång igen försiktigt efter förkylningen. Ska starta lugnt och försöka hålla mig frisk.
Körde 35 minuter spinning på jobbet med mina elever. Körde mycket lätt och det känns att jag haft träningsuppehåll ett par dagar, benen protesterade, de ville väl hellre ligga i soffan...
 
Efter jobbet åkte jag till Eriksdalsbadet för att simma. Lugnt i bassängen, så skönt att vara där redan vid 15-tiden. Inget riktigt tryck i kroppen idag och fokuserade på att göra korrekta armtag. Känns som om det går långsammare än de felaktiga armtagen som jag har haft och vant mig vid. Men det är nog bara en vanesak förhoppningsvis kommer jag snart att svischa fram i vattnet :-). Ena armen protesterade av den nya rörelsen så efter 2000 lugna simmade metrar gav jag upp och gick och tog en lång härlig bastu.
 
Sen var det dags att besöka naprapaten hos Accessrehab i Sjöstaden för att se att det går framåt med mina vader/hälsenor. Jag har skött mina övningar och det var inte lika stelt längre i vaderna och min rygg såg bra ut. Tyvärr hittade vi inte varför min häl plötsligt har börjat göra ont i samband med min förkylning. Först trodde naprapaten att hålfoten hade låst sig men efter lite knäckningar och akupunktur med ström så gjorde det fortfarande lika ont. Det märkliga är att det gör ont där jag för många år sen fick in en spik i foten. Men det försvinner nog snart hoppas jag.
 
 
Bild lånad från quingakupunktur.com
 
Att få akupunktur med ström i känns obehagligt men verkar göra nytta.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar