fredag 21 februari 2014

Monstertrött

Idag slutade jag tidigt och åkte då direkt till Eriksdalsbadet.
I väntan på att min sambo skulle komma så satte jag mig på en motionscykel och cyklade till sista perioden av OS semifinalen i hockey. Slö cyklade, knappt att det kan kallas träning...men blev i vilket fall lätt fuktig på pannan :-).
Blev 30 minuter på cykeln. Sen bytte jag om till baddräkt och började simma. Planen var att simma först med Jerry och sen med vännen T som skulle dyka upp vid 17:30 tiden. Det skulle alltså bli ca 2,5 timmar simning.
 Men oj så trött jag var. Kändes som om armarna vägde bly och att jag simmade i sirap eller någon annan trögflytande vätska..
Ungefär så här kände jag mig fast kanske inte lika grön:

 
Efter 15 minuters simmande dök sambon upp och sen dök det upp MÅNGA simmare! Så från att det varit jag och en till i min bana blev det nu ca åtta simmare. Hela 25 meters bassängen var fylld av simmare och det blev bra open water simnings träning när vattnet rörde sig så mycket. Men däremot så ogillar jag verkligen trängsel i bassängen. Insåg efter dryga 50 minuters simning att det inte fanns på världskartan att jag skulle orka fortsätta simma i en och en halv timma till så jag gick och ringde T och ställde in simningen. Trist men nödvändigt. Nu gäller det att hitta ny energi till morgonsimmet i Vårby kl 07:15.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar