lördag 22 februari 2014

Lördagssim

Efter att ha slocknat som en bebis klockan 21:30 i går kväll så lyckades jag vakna utan några större problem klockan 05:30 för att inta en skål gröt innan det var dags att bege sig mot Vårby för simträning med HA.

Var lite nervös för hur det skulle gå att simma idag då min kropp var helt slut igår när jag simmade men den hade nog fått liiiite förnyade krafter under natten,
 Per var dagens tränare, det var första passet som jag hade honom som tränare.
Kul att få nya input på vad jag bör träna på, det gäller armtagen såklart men alla förklarar ju på olika sätt och tillslut börjar min tröga hjärna förstå.
 Idag var det teknik fokus och fokus på benspark vilket var skönt för mina trötta armar. Men huga vad jobbigt det var och benen blev rejält trötta. Flåsigt var det dessutom.
 Vi körde även övningar som skulle förbättra vattenläget.
Sen körde vi även fart träning. Först gjorde jag som vanligt vevade som besatt men sen försökte jag tänka på tekniken och då gick det fortare.
 Vi avslutade träningen med att öva frånskjut och glida under vattnet så länge som möjligt.

En härlig start på lördagen och nu ska jag iväg och jobba ett par timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar