måndag 24 februari 2014

Brickpass i skogen.

6 grader varmt och fåglarna kvittrade. Slutade tidigt idag så då var det bara till att plocka ut MTBn och ge sig ut i skogen.
 Ganska skönt att cykla själv och slippa jaga snabba karlar...
Fast jag är bra mycket fegare när jag cyklar själv. Klev av i de läskiga backarna och ledde cykeln.
 Det var nästan så att jag saknade snön, stenarna såg så hårda ut att ramla på. Som tur var höll jag mig på benen.
 Cyklade genom en hel del stora vattensamlingar, en var djupare än jag trodde och jag hade vatten upp till anklarna..

Nu när jag cyklade själv så kunde jag cykla på stigar som föll mig mer i smaken. Lagom tekniska där man inte behövde kliva av cykeln ideligen.
Men min cykling med Happy MTB har gjort mig lite modigare och jag har fått bättre teknik.
 Det var så härligt i skogen och det kändes som om man fick en försmak av våren.


 
Bäcken porlade.



 
Efter att ha spolat av både cykeln och mig så var det bara att byta om till löparkläder och ge sig ut igen. Jag ville prova min häl som jag har haft ont i i dryga två veckor. Den gjorde ont i en kilometer sen släppte det undan för undan. Men hu vad tungt det var att springa, kändes som första löppasset på flera år. Kände mig tung i kroppen men efter fyra sprungna kilometer började det kännas lättare och jag kunde öka farten. Nöjde mig med knappa 6,5km och får nu se om hälen blir värre eller om den fortsätter att gnälla bara.


 
Imorgon har jag en ledig dag och ska unna mig en sovmorgon men sen blir det antagligen Eriksdalsbadet för att simma lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar