onsdag 13 augusti 2014

Skogs och backmys.

Idag var det åter dags för lite jobb, så bra att få jobba lite det gillar plånboken. Började inte förrän kl 15:00 så då hade jag massa tid för mys i skogen och även tid till en långfrukost. Snörde på mig mina Inov X-talon. Glömde skriva detta i racerapporten från Ångaloppet: Sofie som jag körde Ångaloppet med hade kommit på en toppen idè som vi provade på loppet. X-talons snören går ofta upp trots dubbelknut. Nu tog vi såna där klämmor som man har på b.la brödpåsar, tunn ståltråd med plast på, och snodde runt dubbelknuten. Helt perfekt, knutarna satt perfekt hela loppet, trots vatten, snår, grenar och lera.
 
Började med att springa min vanliga runda i skogen. Plötsligt rasslade det till bland träden och ett  sött rådjur med små horn kom ut och tittade på mig innan den gick vidare. 
 
Om man tittar riktigt, riktigt noga till höger lite upp på bilden så kan något brunt skönjas-rådjuret som blev blyg när kameran kom fram.
 
Det var som vanligt väldigt fint i skogen och jag njöt i fulla drag, brydde mig inte om farten utan tuffade bara på.
                                       

Fina Söderbysjön. Inte första bilden från den här utsiktspunkten men det får ni tåla.
 Det blev en timmes mestadels skogslöpning, några sträckor med motionsspår för att ta mig till Hammarbybacken. Körde fyra vändor uppför backen under liften, gick uppför och sprang ner längs grusvägen vid sidan av backen. Riktigt bra träning. 535 höjdmeter avverkade.
Min plan i höst är att besöka Hammarbybacken en gång i veckan, skogen en gång, ett intervallpass och ett långpass i veckan.
                          Glad höjdmeter jägare.
Hemma igen åt jag lunch, duschade och satte mig på Scotten och cyklade till jobbet. Kom dit och kände mig lite matt, blev lite mastigt med cykling efter backpasset.
Imorgon är en ny spännande dag och jag misstänker att lite löpning väntar om jag inte har blivit förkyld känns som om det är en förkylning som ligger och lurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar