fredag 15 augusti 2014

Långpass med bad.

När jag kom hem från jobbet vid 13:30 tiden ville jag helst dricka kaffe och äta en bulle. Men sa åt mig på skarpen att byta om till löparkläderna. Vet ju hur kul det är när jag väl har tagit mig ut.
Hade helst simmat i Källtorpssjön men jag ska ju inte simma nu. Hoppas hoppas att jag hinner simma några gånger till när axeln är bra innan det blir för kallt i vattnet.

Började rundan med att springa en vända på vårt gärde i mina Merrell barfota skor. Jag köpte dom i höstas men har mest använt dom på jobbet. Fötterna måste vänja sig långsamt vid dom och det är lite problematiskt. Sprang 1,5 km i dom och det är tungt man får inget gratis i dom. Hem sen och bytte skor till mina Kinavara och de kändes plötsligt som platåskor. Det är verkligen lättare att springa i vanliga löparskor, det känns som om man får en knuff framåt i dom så att säga. Men tror att det är nyttigt att springa kortare rundor i barfotaskorna.

Gav mig sen iväg på en få ser vart jag hamnar runda. Sprang iväg mot Hammarbyhöjden på mycket trötta ben, det var tredje dagen i rad jag sprang. Beslöt mig för att det fick bli en ultraträning, inbillar mig att det är bra och nyttigt att öva på att springa med trötta ben inför ultralopp. Black River Run 50 miles närmar sig och det är där mitt träningsfokus ska ligga nu. Det som är bra med ultraträning är att jag har bestämt mig för att jag då får gå i uppförsbackarna.

Sprang via Hammarbybacken ned till Hammarby Sjöstads kajer, vidare till Årstaviken där det fanns många sköna uppförsbackar att gå i. Funderade på att vända hemåt när jag kom till Liljeholmen men fortsatte mot sjön Trekanten som jag sprang ett varv runt.
Hade med mig handflaskan som jag fått av min vän Daniel, i facket på flaskan låg en bar som jag åt lite utav innan jag började springa tillbaka igen. Längtade tillbaks till Årstaviken igen där det väntade lite gång i uppförsbackarna...
När jag kom tillbaks till Sjöstaden så var jag badsugen. Sprang till en brygga vid Sickla sjö och tog av mig tröja och skor innan jag kastade ( okej då, gick försiktigt i via badstege) mig i vattnet. Det var ljuvligt. Så vackert och så skönt, 22 grader varmt. Åh vad jag vill att sommaren ska fortsätta ett par månader till...
Blev nästan lite religiös på kuppen. Så simsugen men simmade endast 100 m bröstsim bara för att.

Imorgon blir det eventuellt en välbehövlig vilodag om jag inte följer med Jerry och kör lite intervaller på förmiddagen innan jag börjar jobba. Eller så kan man ju alltid besöka Eriksdalsbadets ny utrustade gym....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar