tisdag 12 augusti 2014

Cykling på Ekerö

Första cykelturen på Ekerö i år. Jag skulle jobba i Ålsten nära Alvik och slutade redan 14:00 så det passade bra med en cykeltur ut mot Ekerö. Tog Scotten då Skywalker fortfarande är nedpackad och sen vill jag inte ha honom parkerad utanför jobbet även om det är väldigt säkert där. Tror Scott uppskattar lite egentid med mig. Cyklade via FRA rundan ut mot Ekerö i en hemsk motvind. Sen fick jag medvind ett tag och en hel del sidovind. Jag cyklade ut mot Svartsjöanstalten och vände där. På vägen hem blev det riktigt tufft. När jag stannade på Färentuna bron för att ta kort fick jag haka fast cykelstyret mellan räcket för annars blåste Scott omkull. Men när jag nådde Ekerövägen fick jag någon form av medvind. FRA rundan fick sig ett besök på vägen tillbaka också. Efter Brommaplan sjönk farten då det var väldans mycket cyklister ute. Det är verkligen en motionsbom nu, löpare och cyklister överallt.
 

Kom hem vrålhungrig och glömde helt bort att jag hade tänkt ta ett LITET brickpass med mina barfotaskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar