torsdag 14 augusti 2014

Barnmys och träning.

 
Idag hade jag inget jobb så då passade det bra att kombinera motion med att umgås med döttrar. Så trevligt sätt att umgås på. Spännande det här med att ha vuxna barn. Jag började med att jogga iväg till SÖS där yngsta dottern skulle på kontroll med sin diabetes. Kändes så där att hälsa på läkaren alldeles svettig, men han verkade inte ta illa upp. Efter läkarbesöket så promenerade dotter H och jag till Skanstull där vi mötte upp äldsta dottern, O. Tillsammans sprang vi sen mot Tanto, Hannah sprang ett tag sen gick hon och O och jag fortsatte att springa. Vi vände i Tanto och sprang tillbaks mot Eriksdalsbadet. Trevlig pratrunda. Sen tränade vi på utegymmet. Körde lite olika övningar. Båda döttrarna var grymma på nedanstående övning, så jag ville ju inte vara sämre:
 

 Jag har provat den tidigare men brukar tappa taget ganska omgående, tror det beror mer på rädsla för att göra illa mig än svaghet. Efter tre försök nådde jag nästan hela vägen. Det var inte särskilt graciöst men jag klarade det.


Sen körde jag lite jämfota hopp upp på en stubbe. Dotter H har fotograferat. Magen fick sig en omgång, liksom rygg, och armar.

Efter gymmandet promenerade vi till Hornstull och köpte lunch. Vi åt den sen på en bänk i Tanto. Efter det promenad tillbaks till Eriksdalsbadet där vi sa hejdå och jag joggade hem med en mage som var fylld med en god wrap. Skumpeliskump.

Snabb dusch hemma sen cyklade jag till Farsta för ett besök hos en kiropraktor. Nu ska jag få ordning på min krånglande axel. Tydligen ligger problemet i hals/nackmusklerna. Det blev lite knak och brak. Mitt bäcken var som vanligt lite snett så det vred hon också till. Nytt besök på måndag och beordrad att inte simma på ett litet tag....

Nu har jag lyxproblem, slutar 13:00 imorgon. Cykla på Ekerö eller springa det är den stora frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar