torsdag 12 januari 2017

2017 utmaningar

Det stora målet för i år är återigen TEC 100 miles. Denna gång med ett klart och tydligt mål, att slå förra årets tid. Har som mål att komma i mål på 26 timmar. Så nu tränas det benstyrka för fullt och springs såklart.
 Sen ska jag även springa Swiss alpin för andra gången och även nu ska jag slå min senaste tid där. Målet är att springa under 12 timmar.
Så nu räknas det höjdmeter för fullt, ska träna i Hammarbybacken två gånger i veckan och sen letar jag upp backar på mina löparrundor. Jag dokumenterar inte löpta kilometrar längre utan höjdmeter och tid ute i spåret.

Det ska bli spännande att se om jag når mitt mål. Det gäller att jobba med det mentala också det mentala har en mycket stor del i hur man klarar av ett ultramarathon lopp.

Har idag ansökt om att bli medlem i teamet Asics Front runners. Så nu håller vi tummarna att jag blir antagen!

                                                          Benstyrka med hjälp av släde

                             Hammarbybacks träning med barnbarnet som extra träningseffekt
Bild från när jag sprang Swiss alpin sist, det ser ut som om jag ler men i själva verket grimaserar jag pga smärta i hälsenan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar