söndag 14 september 2014

Känna sig som proffs!

Igår var jag farthållare på Stockholm halvmarathon. Premiär för mig som farthållare.

En rolig grej hände när jag skulle anmäla mig till ansvarige för farthållarna i tältet där vi skulle hålla till. När jag kommer fram till henne står jag tyst och väntar på att hon ska bli klar med det hon höll på med. Hon lyfter blicken och kollar på mig och säger: "proffsens tält är där" och pekar åt ett tält åt höger, jag ser då troligtvis lite förvirrad ut för hon säger nu: " the pros tent are there"! Då säger jag "men jag är farthållare i den LÅNGSAMMASTE gruppen". Så kul. Fick i varje fall känna mig som proffs en kort stund. Inte illa att som 45-åring få höra att man ser ut som ett proffs, hon måste haft dålig syn :-).

Hur gick farthållandet då? Jo bra, fast jag och min kollega sprang alldeles för fort de första 5km då jag fick för mig att vi genast måste plocka in minutrarna vi tappade i starten och sen i trängseln den första kilometern. Som tur var verkade löparna inte allt för sura på oss. Vi förklarade varför och då förstod dom. Men sen efter Tanto så insåg vi att vi var tvugna att sakta ned och det gjorde vi tydligen alldeles för bra för uppe vid Slussen så såg vi att vi låg en minut efter tidsschemat. Så vi fick springa på lite den sista kilometern. Men slutresultatet blev bra:

 
 
I helgen har jag även försökt att snygga till i vårt extra rum där vi har förvarat våra cyklar. Så nu har jag fått plats med min massagebänk och det blir en hel del masserande i veckan. Ska bli jätte kul.
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar